tv-musor.hu

orvossag.hu

Jósda.hu

egeszsegugy.hu

deviza.hu

TANYAVILÁG - 24. szám - 2010 Március, Kikelet hava Tanyavilág

VÁRATLANUL MEGJELENŐ INGYENES KULTURÁLIS KIADVÁNY

TARTALOM

 

IZRAEL VÉGNAPJAI A TANYAVILÁGBAN

Buda Ferenc: Tiborc tűnődik

Sakkrovat

Kisbarátom

Nemi élet a tanyán

KÖNYVAJÁNLÓ - Színia: Boldogasszony nevében

A Szent Korona tan

 

 

 

MITŐL VAGYUNK BETEGEK?

Tisztelgés Gömöri István késett emlékezetéhez

Heraklész rendje

Mondtam már: hajítsátok ki a mikrót!

He, szatymaziak!

TAVASZI NAPÉJEGYENLŐSÉG SZER VÁSÁRHELYEN

 


IZRAEL VÉGNAPJAI A TANYAVILÁGBAN

"Aggodalommal óvom Önt attól, hogy antiszemitizmusba keveredjen a lap hasábjain. Nem is sejti, milyen tövises bozótba nyúl, és ha tovább kívánja folytatni a magyarságunk érdekében való küzdelmét, ne keveredjen nemzetközi politikai ellenállásba, mert csak Ön lehet a vesztese!"
Hajjaj. Ezt a jó szándékú levelet kaptam nemrégiben. Köszönet érte. Meg azért ne rémüljetek, a Tanyavilág újság továbbra is megjelenik, a cionizmus és Izrael természetét kutató és feltárni szándékozó írások helyén majd a hagyományörző, ismeretterjesztő részt erősítem, és Szikkadtnak is kedvibe járok újabb velős tanyai történeteket tárva a világ elé. Különben tényleg: Izraelnek sömmi keresnivalója a tanyavilágban, nekem pedig annyit nem ér az igazmondás, hogy bajba kerüljek, ami könnyen megeshet, hisz’ mily’ könnyű préda lennék én azoknak, kik nőket, gyerekeket ölnek „védekezésképpen”, országokat gyarmatosítanak és az egész bolygónak hazudnak. Az eddig leírtakkal semmi vész, sosem kevertem össze a cionizmust a zsidó hitközösséggel, sőt kis büszkeség is van bennem, meg persze szomorúság, hogy a magyarországi írott sajtóban azon ritka fehér hollók közé tartozom, akik megírták, hogy az emberiség világbékéjére napjainkban Izrael politikája van a legnagyobb veszéllyel. Így hát kedves barátaim, a harc nélkülem folytatódik azokkal a gátlástalan, haszonleső, lelketlen, hazátlan, magukat hol zsidónak, hol magyarnak valló, de saját vallásukat sem tisztelőkkel szemben, akik Magyarországot egy üres váznak nézik, amit majd ők feltöltenek azzal az eszmével, hogy magyar nemzet nem is volt, nincs is, és ha lesz, akkor majd ők maguk lesznek azok. Tudjuk, hogy olyan, hogy kifejezett magyar gén, nincs. De olyan, hogy magyar lélek, van – legyen az „örmény, oláh, tatár, zsidó, meghódított és hódító.” Ez ad majd erőt, hogy mint a tatárjárást, túléljük a kufárjárást is, azzal a lehetőséggel, hogy hazugságmentes életet élhetünk majd, még a mi életünkben.

Vissza az oldal tetejére

 

Buda Ferenc: Tiborc tűnődik


Fura egy fordított világ ez:
az lesz vátesz, aki lóvátesz,
sztár a zsivány, mester a kontár,
a cinkolónak piros lap jár

szajhákon csillámlik a flitter,
sarzsihoz jut sok kósza ritter,
s vélvén magát vezérhajónak
vígan feszít vízen a hólyag.

Prókátorok, hamis parasztok
Mérik a pórnépnek a snapszot:
„Igyatok csak, danoljatok hát!
(Fő az, hogy mi tartsuk a kottát.)”

Kinek kabaré, kinek kínpad-
színváltozás: forog a színpad,


 

 

 


s játszván jó gázsiért akármit,
hazudnak, hogy hasad a kárpit

Ál-király, mű Bánk, mű Petur bán
folyton csak a zsebünkben turkál,
mind-mind a köz javát kívánja,
akár a tíkokék a kánya

Hiteleznek és szavatolnak,
hív jobbágyuk leszesz maholnap,
s mielőtt még adnád dedóba,
kölykedet is viszik adóba.

S múlnak az évek, mint a percek,
rajtunk nem könyörül a Herceg
így tehát, testvér, mi Tiborcok,
húzzuk összébb a gatyakorcot.


Vissza az oldal tetejére

 

Sakkrovat

Szikkadt, drága Jani, nagyon jól tud sakkozni. Jómagam tízből kétszer verem le, úgy, hogy döntő lépésem előtt táblalesöprés zajlik, amit persze tagad. (Ugye mondtam?!) Azért néha emberére akad, olyanokra is, kik hasonló uralkodó hím agytrösztök, és magukat felfújván nagy becsvággyal érkeznek a tanyára megküzdeni. Ezek a legények komoly lélektani hadviseléssel is szembetalálják magukat: már a kapuban üvölt rájuk, hogy mi van, nem félsz? Sakkozni jöttél – teeee? Hú de gyenge. Mit akarsz?! És nyomja folyamatosan, miközben már állítja a bábukat. Bástyaelőnyt kérsz? (Drága barátunk Tóni, Isten nyugosztalja a nagy harcost, nem pöcsölt, elfogadta).
Játék közben is ordít. Ez van akit szénné idegel, de van, ki felveszi a kesztyűt, mint például Szabózé tanárúr is: ugyan má’ Janikám, mit akarsz te itt ezzel a nyamvadék futóddal? Tanárúr annyira belejött ebbe a viselkedésbe, hogy egy versenyen – mert rendes csapatban szerepel! – képzeljük el, a nagy csendben, a néma izgalomban, komoly emberek közt, egyszer csak felkiált: na most már elegem van belőled! Sakk!

Vissza az oldal tetejére

 

Kisbarátom

Mindig így szólít engem a faluképi jelentőségű bátyó, általában a Báló kocsmában, ahová, mint máshova is, öreg Simpson motorján jár, mert gyalogolni szegény már nemigen bír. Egy-egy fröccsre egymás vendégei vagyunk ilyenkor. Nem tőle, hanem megboldogult Gergótól hallottam még annak idején a következő esetet, mely megesett vele, de hitelességéhez semmi kétség!
simson_schwalbeSzatymazi vasútállomáson kerülhetik egymást a vonatok, mert ugyebár, míg termett a jó szatymazi barack, külön vágányról pakolták be a csuda gyümölcsöt s meg sem álltak tán Svédországig, így mindig állt ott tehervonat, amiből el lehetett emelni ezt-azt. Barátunk is néha be-benézett a vagonokba, s történt egyszer, hogy friss halat fedezett fel. Nyár lévén, gatyában, szandálban s papucsban közelített, s surrant be sikeresen a tetthelyre, de bizony, nem Derick felügyelő, hanem a vonat személyzete fülelte le, tegyük hozzá, szerencséjére, mert akkoriban még embörösebb világ lévén, nem a kommandót hítták, hanem a maguk módján intézkedtek: kisbarátomra, zsupsz, rázárták a nehéz vagonajtót, s mán indult is tova a szerelvény… Meleg nem vót benn, az bizonyos, s ez Félegyházáig nem is igen változott. Ott aztán valahogy kikecmergett s törvénytisztelő lévén, egyenest a tanácsra ment, ahun is telefonon egyeztetve a faluval, ellátták egy vonatjegy árával, oszt’ hazamehetett békiben.
Ennyi a történet s hozzáfűzném, hogy lopni nem szép dolog, de valahogy szerintem senki sem tud igazán haragudni hősünkre, aki, ha elhagyott pénztárcát találna, biztosan leadná a rendőrségen. Valahogy a hivatal is igyekszik közelíteni ehhez, hisz’ napjainkban nemhogy halat, de egész vagonokat lophatnak el büntetlenül… Igen, ma a kishalakat büntetik a nagyhalak: egy elfelejtett befizetés, egy nyolc és fél centis bicska a zsebben, a pénteki zárás előtt öt perccel egy számla nélkül adott százforintos cd-lemez, családi költségvetést megrendítő bírságot hozhat magával. S nemcsak az a baj, hogy aránytalanul nagy a bírság, hanem hogy aránytalanul is érezzük bűnösnek magunkat! Így van kitalálva: ezzel törődj, ezért aggódj, ettől reszkess! Emlékszem Gömöri Pityunak két jogosítványa volt, persze idővel mindkettőt elvették. Mikor kiderült a turpisság, a rendőrségen viccelődtek vele, s kedélyes hangulatban közölték büntetését. Emberi világ volt, de ma hozzászoktatnak minket ahhoz, hogy egy ilyen eset miatt legkevesebb legyünk depressziósak s végtelen elvetemültnek érezzük magunkat – újlenyomat, nyálkahártya-minta, rabosítás. Emlékszem egyszer Bécsben, boldog ifjúkoromban, egy fillérem sem volt, el akartam lopni egy plakátot a Hundertwasser-házból. Megszólalt a síp. Meglepetésemre az eladó nevetve kérte vissza a képet a hónom alól, s a vásárlók is kedvesen mosolyogtak rám. Micsoda különbség! Nem is csoda, hogy tíz évvel tovább élnek.

Vissza az oldal tetejére


Nemi élet a tanyán
Részletek Szenti Tibor Parasztvallomások című könyvéből

Hazafelé gyütt lóháton a Csicsatérrül János Gazda, és déltájban bemönt möglátogatni a komáját, Nagy Lázár Ferencöt, de nem volt otthon. Délutánra járt az idő, amikor hazafelé tartott, a kocsik mög szömbe gyüttek vele a városbul. A kocsirul az embörök visszafordultak, úgy nézték.
János gazda büszke volt, és kihúzta magát a nyerögben. Úgy véleködött, hogy „csak jó lovas vagyok én, oszt a lovamnak is több abrakot adok estére, amiért így néznek”.
Mikor hazaért a házhon, az édösanyja nyitott neki kaput. Amint möglátta a fiát, mindjárt szidni, mocskolni kezdte, hogy „te szömtelen, disznó! Ha tudom, hogy ilyen löszöl, még kicsi korodban a nyakadra hágtam volna”.
Nános gazda igön möglepődött, és kérdözte: „mi baja van kendnek, Édösanyám?”
„Nem látod, te istentelen, hogy egy női pruszlik akadt rá a bekecsöd gombjára, oszt azt lebögteti a szél?”
Petz-ParasztlanyAmikor betért a Nagy Lázár Ferenc tanyába, a gazda helyött a szép feleségit találta otthon, oszt mindjárt mög is gyakta.
(pruszlik: elől fűzött, hímzett, testhez simuló, kivágott női mellény)

Két embör se volt egyforma. Legtöbbször az asszonytul függött a dolog. Volt olyan szertővel dolgom, akit egy éjszaka háromszor is mög köllött gyakni. Virtusból is mögcsináltam, nehogy szégyönbe maradjak. Az egyik szomszédomék még napközben is szakítottak rá időt. Másutt mög lusta volt az embör, és elhanyagolta, jóllehet, az asszony se követölte.
Mink hetente két-három alkalommal csináltuk. Mind a kettőnknek így esött jól. Bözzög az első férjem minden este elővött, de azután még éjjel is gyakran nyomorgatott. Nagy volt a szerszáma, nem bírt magával. Erős volt hozzám. Sokszor kaptam emiatt hólyaghurutot. Elváltam tűle.
Voltak nagyvérű asszonyok, akik állandóan kívánták. Több szerető is köllött nekik. Ilyen volt a határunkban a múlt század végin Kun ángyó. Kun ángyó nagyon gyakos asszony volt fiatalkorában, mert nem szerette az urát és a segge is tüzelt. Még nappal is képes volt gyakni. Az egyik szertője így fohászkodott öregségiben a bűntudattul:
Isten bocsásd mög bűnömet / Möglátta Kun Ángyó a tökömet.

Vissza az oldal tetejére

 

KÖNYVAJÁNLÓ - Színia: Boldogasszony nevében
Ősi magyar női titkok

Ebben a könyvben ősi, magyar, női dolgokról írok. Maradi módon, és még véletlenül sem „trendin”. Nem írok szinglikről, nem írok leszbikusokról, nem írok karrierről és önmegvalósításról, sőt arról sem írok, melyik az a tíz legeredményesebb hálószobai női praktika, amellyel 100%-os biztonsággal elcsavarhatjuk minden férfi fejét. Nem írok arról, hány százalékát simítja ki ráncainknak a fogorvosok ajánlásával reklámozott nyelvvakarós fogkefe. Nem írok arról, hogyan kaphatunk szárnyakat a szárnyas betéttől. (Vagy lehet, hogy már keverem a dolgokat?!)
Egyszóval nagyon-nagyon elmaradott leszek.
Ezért már most óvok mindenkit, aki kezébe veszi ezt a könyvet, hogy véletlenül se adjon pénzt érte, ha mindeddig „színvonalas” női magazinokon és tévéműsorokon nevelődött, mert nem üthetem meg a színvonalukat.
Bár Isten látja lelkem, szívesen megütném, de sajnos nem tehetem, mert a verekedést tiltja a vallásom…(Meg van kötve a kezem, ugyanis csak kenyérrel szabad dobálóznom. Ha megdobnak kővel…) Ámbár, ha jobban belegondolok, az említett magazinok és olvasóik sokkal jobban kétségbe esnének egy darab kenyértől, mint egy jó veréstől, mert ugye a kenyér az HÍZLAL!!!
Szóval, ebben a könyvben ősi magyar női dolgokról írok.
Nem csajoknak, hanem leendő és létező kis-és nagyasszonyoknak…
És nem pasikról, hanem bizony létező és leendő urakról.
Mert EZT tényleg megérdemeljük.

Vissza az oldal tetejére


A Szent Korona tan
Mit jelentene ma a Szent Korona misztériumában élni?

Komoly és értelmes elkötelezett magyar gondolkodású barátommal a nemzet sorskérdéseiről hallgattunk egy előadást s közben megkérdezte: miért kell a Szent Koronát belekeverni? Szent KoronaNem értette. Nem tehet róla, hisz’ ő az a korosztály aki már nem élte meg és még nem tanulta. Nem tehet róla, mert nem tanítják meg az embereket, hogy mit jelent, ott ahol kéne, az iskolában. Ma a hivatal vagy elhallgatja vagy valamiféle meseszerű színben tünteti föl azt a tant, mely évszázadokig egyben tartotta a nemzetet. Azt sugallja, hogy ósdi, elavult – ahelyett, hogy megismertetne vele. Pedig nagyon is modern és alkalmazható napjainkban, hisz’ korunk legégetőbb gondjaira ad választ, megvédve a személyt és a népet s azok szellemi és fizikai tulajdonait. Ha a Szent Korona tan, mint alkotmány működne, nem juthattunk volna ideáig. Mai alkotmányunk a Nyugat írott alkotmányaiból kölcsönzött elit alkotmány nem képviseli a nemzetet - láthatjuk: mi mindent meg lehetett tenni! – egy vezető réteg akaratát állami akarattá átalakító alaptörvény csupán, bitorolva az igazi történelmi alkotmány felségjogait.
Egyre több ember, s egyszeri ember veszi észre maga körül, hogy mit jelent az új világrend felé való törekvés az ő életében. Amit jelent az ő életében az egyénekre bomlott embermassza, amire ez erőnek szüksége van. Az ő élete ebben a masszában. A valóságnak vélt látszat ígérete: a jólét szerepe az ő életében. Már nem olyan friss az, hogy hú, de jó, nagyobb tévénk van, két autónk van, telerakhatjuk a bevásárlókocsit – már látni az árát is. Egy szó, mint száz, azt szeretném mondani, ha baj van, ha nem érzi jól, biztonságban magát az ember, akkor változtatni kell valamin. Én egy megoldást kínálok erre, azt, amiben én hiszek: abban hogy egy élhető emberi közösség élhető szerveződése a család és a nemzet. A Szent Korona tan magába foglalja ezt, s így válik láthatóvá mindennapi életünkben. A szabadelvű gondolkodás az egyéni szabadságjogokban látja a megoldást – de békében megfér egymás mellett a kettő, addig, mint ahogy a történelem már bizonyította, hatalmi érdekek ki nem használják és forgatják őket. Én szerintem az erős nemzetállam és az egyéni szabadságjogok nem egymás ellentétei. A szabadságjog nem azt jelenti, amit el akarnak hitetni és érni, hogy ne higgyünk Istenben, hisz’ aki Istenben hisz, az egy kozmikus dimenzióval rendelkezik, s azt nem lehet betörni, megtörni: ezért szabad!
A Szent Korona tan nem írott törvény – nincs leírva sehol. A Magyarország területét alkotó föld a Szent Korona tulajdona, mindenki más csak birtokosa. A Szent Korona a történelmi magyar közjogban a szakrális királyok jogutódja, szakrális jogi személy, teljhatalommal bíró, mindig jelen levő, a magyar nemzet szuverenitásának igazi hordozója. A Szent Korona tan átmenti a későbbi időszakokba a szakrális királyság, az Istentől kapott megbízást betöltő személyiség földi léten túlmutató eszményeit, mert csak így lehet híd égi és földi világ közt. A Szent Korona tannal megerősített közjog jelenti a magyar nép templomát és az általa jelképezett erős hatalmat, összetartja és fenntartja a magyar nemzetet. Ezért van szükség a történelmi alkotmány jogfolytonosságának helyreállítására.
E folytonosság a németek 1944-es bevonulásával megszakadt, s a szovjet megszállással folytatódott. 1989-ben a helyreállítás helyett a toldozott-foldozott alaptörvény lehetővé tette a nemzetközi pénzoligarchiának és hazai kiszolgálóinak a magyar állampolgárok közös vagyonának elkótyavetyélését. A Szent Korona tan az erős nemzet alappillére és ez akadályozza az új világrend törekvéseit – de épp e természete miatt meg is védhet tőle!
A Szent Korona a magyar nemzet legmagasabb szintű megtestesülése. Isten, azaz az ember kozmikussá tágult dimenziója és az e világi magyar nép egyesül benne: az ég egy darabja. Ez köti össze a véges magyar létet az örökké való kozmikus léttel. Miért ne lehetne a magyar népnek is saját nemzetfenntartó misztériuma, saját mitológiája? Ha el is késtünk ennek a tudatosításával, mégis jobb későn, mint soha ezt a mitológiát feltárni, tanulmányozni, és megőrizni. A Szent Korona ilyen értelmezésben a magyar nemzet létének szent titka, Isten gondolata a magyar létről, a magyar küldetésről ezen a világon. Ha tanulmányozzuk, akkor felfedezhetjük, hogy miért hozta Isten létre a magyar nemzetet. Aki ebbe a titokba be tud pillantani, s annak legalább egy részét megérti, az beavatást nyer és részesül a magyarrá válás misztériumában. Így válik létező erővé a Szent Korona tan, mely megmentheti a létében fenyegetett magyarságot.
(Felhasználtam Dr. Drábik János írásait)

Vissza az oldal tetejére

 

 

A folytatásban azt szeretném megmutatni, milyen szerteágazó, s milyen mélységekbe visz, magasságokba röpít a Szent Korona vizsgálata. Mint ahogy már az élet más területein megszokhattuk, mindent, mi a magyar nemzeti öntudatot s önbecsülést erősítené, titkolják, tagadják, torzítják, néha bicskanyitogató szemtelenséggel is akár, de főleg hiszékenységünkre és tudatlanságunkra alapozva. Így van ez Koronánkkal is. A következő számban részletesen foglalkozom majd ezzel, addig olvassátok Pap Gábor múvészettörténész, egyetemi tanát írását! (Részletek)

 

Amennyiben az előbbi feltételezésünk helyes - hiszen itt végig feltételezésekről van szó, ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni! -, ennek az apostolnak valami vétsége kell legyen, amit szűretlenül nem lehet beengedni az emberlakta világba, és ez a testiségével függ össze. Hiszen ezt takarják el, a szellemiségével minden rendben van. Az elülső részen lévő Pantokrátor Krisztus-kép pedig teljes egészében eltakar egy másik apostolt. No most így ez tűnhet véletlenszerű szerelési hibának is, így is szokták magyarázni. A hivatalos vonalban erre mind megvan a magyarázat: eredetileg itt két különálló korona volt, az egyesítést sebtiben, ügyetlenül csinálták, így eltakarták az egyikkel a másikat. Persze, hát ez a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb magyarázat. Én nem azt mondom, hogy az ilyenfajta okfejtések logikátlanok, hanem azt mondom, hogy szűklátókörűek. Erre alkalmazhatjuk a bibliai passzust: legyen neked a te hited szerint! Ez a tudós generáció nem is érdemel többet. Mert neki ez elég is, boldog is vele, legyen is boldog. Én azt hiszem, hogy ez nem hat dehonesztálónak, de akár annak hat, akár nem, ezt egyszer ki kell mondani. A hátulsó apostolkép, most már elárulhatom, Tamás apostolt ábrázolja, és gondolom, ezek után leesnek a tantuszok is, hiszen pontosan Tamás az az apostol, aki érzéki típusú bizonyítékot kért valamire, ami érzékfölötti. Tudniillik a feltámadás tényére. Ha ez a tulajdonsága szűretlenül kerül be az emberi társadalomba, abból nagyon nagy bajok fakadnak. Ezeket a bajokat ma már a szagukról ismerjük, hiszen velük van tele az életünk. Az elülső részen pedig Szent Bertalan az az apostol, akit teljes egészében eltakar az előtte lévő Pantokrátor-kép, és itt megint meg lehet kérdezni, vajon mi volt az a vétség, amit viszont teljes egészében ki kell szűrni az emberi társadalomból. Tehát a szellemi szinten is. Ennek nagyon komoly vétségnek kellett lenni, hát az is volt. János evangéliuma írja le, mindjárt az elején, ahol elhívják az apostolokat, hogy az egyik társa szólt ennek az ott éppen Náthánáel néven szereplő Bertalannak, hogy hát gyere el, hiszen itt a betegek gyógyulnak, halottak támadnak fel, tehát eljött a Messiás. No most, ha ezt Tamás hallaná, akkor mit mondana? Azt mondaná,   hogy hiszem majd, ha látom. Tehát neki egy érzéki tapasztalás kellett ahhoz, hogy a hite működésbe lépjen. De itt Bertalanról van szó, Bertalannak nem elég az érzéki tapasztalás. Egyáltalán nem is igényli az érzéki tapasztalást, hanem olyan értelmű választ ad, hogy Galileából nem jöhet Messiás. Tehát ő jobban tud, őneki van egy készen kapott tudásanyaga, és ezek után támadhatnak föl a halottak, gyógyulhatnak a betegek, őt ez abszolúte nem érdekli. Szeretném, ha észrevennénk, hogy ma ez a legnagyobb veszély. Ha ez szűretlenül érkezik be az emberi társadalomba, akkor jönnek a vörös könyvek, amelyeknek a nevében milliókat lehet kiirtani. De nem kell feltétlenül a mából venni a példát. Visszamehetünk nyugodtan fél évezredet és akkor egy szép fekete könyv tűnik a szemünkbe, címlapján arany kereszttel, átmegy vele valaki az óceánon, és kiirtat a nevében fél földrészt. És mind a kettő dolgozik ma is: a vörös könyv is és ez a fekete is. Tehát nagyon kell vigyázni, mert amiket mi véletlenszerű elbarkácsolásnak tekintünk a Koronán, azok a mozzanatok nagyon komoly üzeneteket hordozhatnak, már annak, akinek az ilyenek valók. Aki lezárja a dolgot, azzal, hogy meg se nézem, meg se vizsgálom, az pontosan a Szent Bertalan-effektusba csöppen bele: ő jobban tudja, hogy az alsó korona-részen azért mellkép a mellkép, mert ott és akkor, Bizáncban, a császári ötvösműhelyben éppen olyat lehetett kapni, fölül meg azért egész alakos az egész alakos, mert ezt Nyugat-Európában így csinálták szériában. Tehát megoldja a kérdést anélkül, hogy a felszínénél tovább jutott volna. Az ilyenekkel nem lehet vitatkozni, de nem is szabad vitatkozni, mert nekik most eddig terjed a tájékozódásuk. Itt tartanak. Lehetnek ők ettől nagyon becsületesek, nagyon értelmesek, nagyon tisztességesek. Majd ha eljön az ideje, akkor ők is elgondolkodnak a mélyebben fekvő dolgokon.

 

Vissza az oldal tetejére

 

MITŐL VAGYUNK BETEGEK?

Még a nyáron láttam egy nagyon jól sikerült kiállítást a National Geographic Channel rendezésében a magyar őstörténetről, régészek, történészek és genetikusok kutatásai alapján. Dr. Czeizel Endre szép előszava szerint az EU-ban (Európai Egyesült Állatok. A szerk.) mi vagyunk a „legbetegebb” nemzet, többek közt a várható élettartalmat és betegségeket tekintve, viszont orvosi szempontból a magyarság génállománya a legegészségesebbek közé tartozik. Vajon miért van ez s miért van, mint ahogy azt egyik résztvevő hölgy megfogalmazta, hogy a tőlünk hatvan kilométerre lévő Bécsben tíz évvel tovább élnek? Erre a kérdésre eddig csak felszínes válaszokat kaptunk: idegesség, rossz élelmiszerek, mozgáshiány, italozás – valódi okot, aminek pedig lennie kell, még senki sem tárt fel, úgy mint ahogy arra sem történt még cselekedet, hogy megálljon népünk fogyása. Álljon most itt egy gondolatmenet, amitől megnyílhatnak a kapuk: Dr .Papp Lajos szívsebész professzor kunszentmiklósi beszéde.

Csajagi_plehkrisztusA magyarság az őskultúrájában a szeretetre épülő, befogadásra épülő kultúra volt és mi nagyon nehezen, de ebben az elmúlt borzalmas ezer évben is megtartottuk a szellemiséget, hiszen a Szent Korona tan nem más, mint a befogadás tana, a szeretetre épülő, egymás mellett élő társadalom tana.
Én, mint gyógyító ember természetesen nem leszek történész, nem leszek régész, nem leszek nyelvkutató. Én egy dolgot kutattam az életemben, korábban az emberi szíveket szerettem volna meggyógyítani, de amikor rájöttem, hogy nem lehet elég a megbetegedett szíveket meggyógyítani, mert nincs olyan erő, ami a beteg szíveket ilyen tömegesen meggyógyítsa, akkor elkezdtem kutatni, hogy mi az oka, hogy ennyi ember szíve betegszik meg ebben a hazában ott, ahol legjobb az éghajlat a földön, ahol a táplálék gyógyszerként fogyasztható, ahol édesvízben fürdünk, ahol édes vízzel el vagyunk árasztva, ahol minden megadatott, ami a teljes emberi élethez szükséges. És egy döbbenetes kutatási eredményre jutottam. Mi a legfőbb baj, hogy-hogy ilyen körülmények között elsők között vagyunk Európában szív-érrendszeri betegségekben, első a daganatos betegségek halálozásában. Csak az elmúlt húsz évben ötszörösére nőtt a középkorú férfiak daganatos betegség okozta halálozása. Elsők vagyunk öngyilkosságban és mind-mind ez egy csokorba fogható, valami bennünk hibádzik.
Ezer éve mi megpróbáltunk Nyugat-Európához idomulni. Nyugat-Európa mire épült fel? Az un. euro-atlanti vagy görög-római műveltség és a zsidókrisztiánus vallás mire épült fel? Ők uralkodók, ők leigázók és mi megpróbáltunk a szerint élni, ahogy a nyugatiak élnek.
Kedves magyar Testvéreim!
Az összefogás azt jelenti, hogy elfelejtjük ezt a kultúrát és visszatérünk az ősi kultúránkhoz. Ez pedig a szeretetre alapuló, minden magyart befogadó, minden idegent elfogadó kultúra, mert a mi földi küldetésünk a velünk együtt élő népek jó útra vezetése, tanítása, a szeretet ösvényére való terelése. Kivel kell összefogni? A teremtő Istennel és meg kell hallani az újszövetség üzenetét: szeresd embertársadat, mint tenmagadat! Azért vagyunk betegek, mert mi gyűlölködni próbáltunk. Ezer éve megosztva vagyunk vallással, bőrszínnel, származással, pártpolitikával, és a magyar ember amikor gyűlöl, akkor magát teszi tönkre. Mert sem genetikusan, sem földi küldetése miatt ez nem az ő világa. Nekünk a Magyarok Szövetségének helyre kell állítani a kibillent idő, az idegen kultúra majmolása helyett a magyar kultúrát, a magyar érzésvilágot. Aki szeretni tud, az önmagát tudja gyógyítani és embertársát. A legnagyobb gyógyító erő a szeretet.
A legmagasabb szintű szeretet nem más, mint az agapé, az ingyen kegyelem adásának képessége. Az ingyen kegyelem azt jelenti, ha velem bárki bármi rosszat tesz anélkül, hogy helyrehozná, én őt szeretem. Nem várok érte sem elismerést, sem üdvösséget, hanem én az Isten teremtette lény fölemelkedem a krisztusi szintre, mert aki engem megöl, aki meggyaláz, aki apáimat, anyáimat megölte, meggyalázta, annak is képes vagyok kegyelmet, megbocsátást adni. Erre a szintre kell visszakerülni a magyarságnak és minden illúzióval le kell számolni!
Mert minden, ami szétszakít, legyen az párt, vallás, az a magyar érzelem és gondolatvilágtól távoli. Egy Istenünk van, egy Nemzetünk van, egy Hazánk van. Összefogni az Istennel és magyar a magyarral, ez a feladat!

Vissza az oldal tetejére


Tisztelgés Gömöri István késett emlékezetéhez

taszítsuk tovább a (r)égi Szekeret
Künn a népkerti Bárány-szagú legelőn…s
Bent a Természetben
a Mindenek között…
a Mindenekkel immár: együtt létezve…

de toljuk a nyomodba’
tuszmákoljuk ezen kerékvetéses nyomon
kövessük sáncban – vályogos útfelen
s láthatatlan útszelvény sevénye megett
tereljük tovább az – immár – gyász-szekeret alant
a messzi Égi-világ hegylábai alatt:
hiszen a Haza
itt nagyon-nagyon megfáradt…”nincs felelet:
vagy a hideg s tébolyult szelek…”
akkor se’ álljon meg az Isten s a Jelen
ne álljon le Megváltó Szerkezet! (s ne lehessen) pont
egy turulos-farkasos alkalmatos útjelen…
toljuk csak tovább: a jádeit-Szekeret…

(László Péter Sándor)


 

Heraklész rendje


Istálló van itt. Ganaj.
Falat áttörni kell
Heraklész nyomán,
hogy legyen ITT végre:
Fény, Rend és Ragyogás.
Gátat átvágni - - zsilipeket fel;
áradjon e tájon
a Természetes Folyam-,
s rombolja le
a kényszer-mesterségeset.
Tűrésre
miért lenne még idő?
Elfogyott már minden muníció! - - -
A nevenincs-idegen
félpénzen veszi házad,
gyárad, földed: HAZÁD –
vagy csalárdul orozza el.
Megszabja,
mikor és hogyan,
kiről és miről
mondhatsz igazat - - -
Biz ő országnyi népet
vezet (nem a Kánaánba) félre,
és ontja a hazugságot
a maga kényére-kedvére. –
S ez, immár, tűrhető-e?

Heraklész rendje kell ide:
át kell törni a kettős falat. –

Gyere, Botond,
nincs dolgod neked már Bizáncban!

(Szenti Ferenc)

 

Vissza az oldal tetejére

Mondtam már: hajítsátok ki a mikrót!

Svájcban 1992 januárjában a RAUM UND ZEIT (Tér és Idő) című lapban a svájci orvosok arról a kísérletsorozatról számoltak be, amely első alkalommal bizonyította be kétséget kizáróan, hogy a mikrohullámú sütőkben elkészített vagy melegített ételek fogyasztása után olyan változások játszódnak le a vérben, amelyek rákosodási folyamatot váltanak ki az arra érzékenyekben vagy a gyengébb immunrendszerűekben, betegekben, fejlődő szervezetekben stb.
A környezetbiológiával foglalkozó szakemberek már azt a kérdést teszik fel: Meddig árusíthatók még büntetés nélkül a mikrohullámú sütők? Svájcban, Franciaországban és több más országban is tilos reklámozni a mikrohullámú sütőket!
A mikrohullámú sütőben a villámgyors rezgések következtében az ételek molekulái rövid időn belül degenerálódnak. A degenerált ételtől, degenerált molekuláktól nem lesz egészséges sejtépítés az ilyen ételeket fogyasztó ember szervezetében, hanem előbb-utóbb egyre jobban elhatalmasodó degeneráció indul meg a szervezetében, éppen ott, ahol a szervezetén belül a leggyengébb az immunrendszer állapota. Még egy kísérlet. A kikapcsolt állapotban lévő mikróba bele kell tenni egy bekapcsolt mobiltelefont. Rá kell csukni a mikró ajtaját, majd felhívni egy másik készülékről a mobiltelefont. Akkor jó a mikró burkolása, ha nem szólal meg a benne lévő mobil készülék.
Tehát a mobilkészülék mikróval közel azonos frekvencia sugárzása „kitalál” az „árnyékolt” mikróból, és megtalálja az esetleg több kilométer távolságban lévő mobiltornyot. Közel 20 méter az a távolság, ami ilyenkor élettanilag veszélyes még a szomszédos lakásokban lévőkre is. Ennyit ér a mikrók „árnyékolása”! (Forrás: www.kincseslada.hu)

Vissza az oldal tetejére


He, szatymaziak!

Évek óta csinálom mán ezt az újságot, oszt’ a két Napfordulós ünnepségre, amit a Művházban rendeztünk Kálmán Janival alig gyütt el valaki, a vadászokon kívül – Juhász Jani, Bartucz Géza, Báló Pista bácsi és a többiek jól érezték magukat s végignézték az igen szinvonalas műsort – jószerivel csak a mi barátaink voltak jelen. Kopasz Lacinak is hiába szóltam, pedig a két tűzrőlpattant gyerök is vidult volna. Nem beszélve a pestiekről, kik itt laknak már körül, oszt’ az Ister-Gami oroszlánok bár tetszettek nekik az ötödik számban, ide mégse néztek. Mög Gyertyaszentelő Boldogasszony napján is ötvenen voltunk, szatymaziak nélkül. Idén nem is lösz márciusi Szer Szatymazon, viszont elmondok nektek valamit. Bagdán Laci jókomám is szervezője volt a Mindszent melletti Miási úti népi- és kocsmajátékoknak, ami a Tanyai Tízpróba nevet viselte. Egy éjszaka alatt szervezték meg Gulyással Pali bácsi kocsmájában. Most figyeljetek: százhatvanan voltak kinn a tanyavilágban, hirdetés nélkül!!!
Ötfős csapatok, még pólót is csináltattak, tán kétezer forintos nevezési díjjal, benne babgulyás, sör, s csoda versenyszámok: szekérhúzás két kocsma között, patkódobálás, karikáscsattogtatás, sakk, tanyai használati tárgyak felismerése, lovaglás sörrel, és így tovább. Ennek a százhatvan embernek nem kellettek sörpadok, erősítés, idétlen drága zenekarok, mágnesszalagos belépők – pompásan érezték magukat, alig várják a következőt! Értitök?
Persze lelkesedtem, s egyből ez jutott eszembe: Szatymazon lehetne-e? Kinn a kis köves úton akár?
Lószart, mondták, megint te lönnél ott a haverjaiddal. Így hát én nem is erőlködöm, de annyira azért mégis, hogy elmondtam ezt nektek, oszt’ hátha valaki ügyesen megszervezi, mert a lényeg nem én vagyok, nem is a Tanyavilág újság, hanem az, egyszerűen az, hogy legyen egy nap, mikor együtt vagyunk s piszkosul jól érezzük magunkat - magunktól! Röff-röff!

 

Vissza az oldal tetejére

TAVASZI NAPÉJEGYENLŐSÉG SZER VÁSÁRHELYEN

Március 20-án szombaton délután fél öttől a Vásárhely melletti Babérligetben – Mártélyi út, a várostáblától egy kilométerre – tartja Nagy Anita az esztendei tavaszi Szert. Az éjszakai böjtölés-dobolás után Napfelkeltekor a miskolci Heffner Atilla és vásárhelyi barátai folytatják a Szer tartást.

Kikelet

Március 21. a csillagászati tavasz kezdete. Ezen a napon a Nap az Egyenlítő magasságában halad át az égen, sugarai merőlegesek a föld forgástengelyére, éppen keleten kel, és nyugaton nyugszik, a nappalok, valamint az éjszakák hossza az egész földgolyón egyenlő. Innen a neve "napéjegyenlőség". (Csak az északi féltekén tavaszkezdet, földünk déli oldalán ez az ősz első napja.) Ettől kezdve napról napra távolodik a Nap az Egyenlítőtől a Ráktérítő felé, sugarai egyre nagyobb szöget zárnak be a földtengellyel, ezért az északi féltekén hosszabbodnak és melegednek a nappalok, a délin viszont rövidülnek, és jön a tél.
A tavaszpont nem feltétlenül a tavasz első napja. Azt a helyi éghajlati és időjárási viszonyok szerint határozta meg az ember. Mi március 1-jétől számoljuk a (meteorológiai) tavasz kezdetét, a kínaiak a régi keltákhoz és rómaiakhoz hasonlóan február elejétől (febr. 4-e vagy 5-e). Ők a tavasz félidejébe eső napéjegyenlőségi napot az évszak csúcspontjaként ünneplik, a följegyzések szerint legalább az i.e. 2.évezred közepétől fogva.

 

 

Írja, szerkeszti és kiadja Görgényi Gábor, szatymaz3@gmail.com, 70-2666426
Készült 1200 példányban a vásárhelyi Szoliter nyomdában, Ferenc utca, 62-534286
Nyilvántartási szám 163/281/2/2008
Köszönet Varga Károlynak!

 

 

Vissza az oldal tetejére

 

© 2006. LAPSZEMLE.hu - Minden jog fenntarva. | Impresszum | Használat | Médiaajánlat | Kapcsolat